,

ایجاد یک شبکه خانگی در 5 مرحله – قدم چهارم

ایجاد شبکه خانگی - مرحله چهارم

حالا که شما یک شبکه راه اندازی شده در اختیار دارید،میتوانید برای هر فردی راهی تعریف کنید که بتواند به اطلاعات و داده های شبکه دسترسی داشته باشد.در ویندوز 7 این کار با ساختن یک HomeGroup یا گروه خانگی حاصل میشود;یک راه کاربر پسند برای ساخت گروه کاری.HomeGroup به گروهی از کامپیوتر هایی که در یک شبکه خانگی می توانند فایل ها و پرینتر ها را به اشتراک بگذارند،گفته میشود.استفاده از HomeGroup عملیات اشتراک گذاری را بسیار راحت تر می کند.شما می توانید عکسها،فیلمها،موسیقی ها،اسناد و پرینتر ها را با دیگر افرادی که در شبکه هستند به اشتراک بگذارید.افراد دیگر حاضر در شبکه نمی توانند فایل ها را تغییر بدهند غیر از اینکه شما به آنها این گونه مجوز های اعمال تغییر را داده باشید.شما میتوانید از HomeGroup با یک کلمه عبور محافظت کنید که این کلمه هر هر زمانی قابل تغییر است.

ایجاد شبکه خانگی - مرحله چهارم

ایجاد شبکه خانگی – مرحله چهارم

کامپیوتر هایی که مایل به شرکت در این HomeGroup هستند باید دارای سیستم عامل ویندوز 7 باشند.امکان HomeGroup  در تمامی نسخه های ویندوز 7 وجود دارد.البته در ویندوز 7 starter و home basic شما می توانید به یک HomeGroup وصل شوید ولی نمی توانید یک HomeGroup بسازید.

مرحله چهارم ایجاد یک شبکه خانگی: تنظیمات اشتراک گذاری و کنترل

  1. زمانی که یک لپ تاپ با ویندوز 7 به شبکه متصل میشود یک پیامی می آید که کاربر باید مشخص کند که محل شبکه او کجاست.اطمینان حاصل شود که در این مرحله محل شبکه را ، home network یا همان شبکه خانگی معین کنید.همچنین شما می توانید در  Network and Sharing Center هم این مورد را تغییر دهید.باید دانست HomeGroup فقط در حالت حالت شبکه خانگی قابل استفاده است.
  2. در کنترل پنل HomeGroup را باز کنید و گزینه Create a HomeGroup را بزنید.برای هر کلاینت ویندوز 7 که می خواهید به HomeGroup متصل شود،HomeGroup آن را کلاینت را از کنترل پنلش باز می کنید و گزینه Join Now را می زنید.به یاد داشته باشید که این سیستم ها باید بصورت فیزیکی یا wireless به شبکه متصل شده باشند.
  3. در طول فرآیند ساخت یا ملحق شدن به HomeGroup شما می توانید کتابخانه ها، فایل ها و پرینتر هایی که می خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.
  4. اگر شما دارای شبکه ای با نسخه ویندوز متفاوت با ویندوز 7 دارید،پس باید یک WorkGeoup استاندارد بسازید.برای اینکار وارد منوی استارت میشوید،روی Computer کلیک راست می کنید و گزینه properties را میزنید.در قسمت system Properties وارد تب نام سیستم یا همان system name  میشوید.گزینه Change را بزنید و Workgroup را انتخاب کنید و نام Workgroup را وارد کنید.و بعد Ok را بزنید تا تغییرات اعمال شود.این کار را برای تمامی سیستم هایی که این شرایط یکسان را دارند،انجام دهید تا به شبکه وصل شوند.

پایان مرحله چهارم

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.